تلاش وهابیون برای مخفی نمودن اعجازی بزرگ!


خداوند متعال همواره نشانه ها و معجزاتی برای بشر در این عالم فانی قرار داده است تا بشر به واسطه ی آن ها بتواند به عظمت و بزرگی ذات اقدس الهی پی برد و راه درست را از نادرست باز شناسد. اما شیطان و اصحاب وی همواره کوشیده اند تا این نشانه ها و معجزات را از دیده ها پنهان نمایند و بر گمراهی و ضلالت بشر بیفزایند. بسم الله الرحمن الرحیم
ادامه نوشته

مجموعه سخنرانی دكتر علي رائفي پور

مجموعه سخنرانی دكتر علي رائفي پور پیرامون اخرالزمان.فراماسونری و شیطان شناسی



پخش دریافت
43:51
فتنه هاي شيطان - فراماسونري 1




پخش دریافت
35:13
فتنه هاي شيطان - فراماسونري 2




پخش دریافت
11:58
فتنه هاي شيطان - فراماسونري 3




پخش دریافت
1:02:49
فتنه هاي شيطان - فراماسونري 4




پخش دریافت
1:03:06
فتنه هاي شيطان - فراماسونري 5




پخش دریافت
39:19
فتنه هاي شيطان - فراماسونري 6




پخش دریافت
43:25
شيطان شناسي 1




پخش دریافت
40:12
شيطان شناسي 2




پخش دریافت
56:21
شيطان شناسي 3




پخش دریافت
48:44
شيطان شناسي 4




پخش دریافت
1:02:48
شيطان شناسي 5




پخش دریافت
35:38
همايش موسسه موعود 1




پخش دریافت
36:06
همايش موسسه موعود 2




پخش دریافت
36:54
همايش موسسه موعود 3




پخش دریافت
36:17
همايش موسسه موعود 4




پخش دریافت
4:09
همايش موسسه موعود 5






آسيب شناسي تربيتي مهدويت

آسيب شناسي تربيتي مهدويّت، يکي از مصداق هاي بحث عام تري است که از آن، به عنوان آسيب شناسي در تربيت ديني ياد شده است. براي توضيح اين که مقصود از آسيب شناسي تربيتي مهدويّت چيست، نخست بايد به جنبه ي تربيتي مهدويّت اشاره کرد. اعتقاد به وجود و ظهور امام مهدي (عج)، از جمله ي اعتقادات اسلامي و شيعي است و هم چون ساير اجزاي اين اعتقادات، لوازم تربيتي معيني بر آن مترتب است. بر اين اساس، مهدويّت، تنها مسأله اي اعتقادي نيست، بلکه از بعد تربيتي نيز برخوردار است. هنگامي که ما مشخص مي کنيم بر اساس متون روايي، اعتقاد به وجود و ظهور مهدي (عج)، ضروري است، مجموعه اي دانشي را براي افراد فراهم نموده ايم. اما هنگامي که اين مجموعه ي دانشي، به همراه خود، تحولات هيجاني، عاطفي و عملي معيني را ايجاد مي کند که ضمن آن، افراد مي کوشند خود را براي ياوري امام مهدي (عج) مهيا سازند، چهره ي تربيتي مهدويّت آشکار مي گردد.
ادامه نوشته

ظهور و آوردن دین جدید!

  یکی از پرسش های رایج درباره مسائل ظهور امام مهدی عجل الله تعالی شریف وضعیت دین در دوران ظهور امام است. شاید بتوان گفت بیشترین سؤال ها در این زمینه این است که آیا امام عجل الله تعالی فرجه الشریف با خود دین جدیدی می آورند؟ با توجه به اینکه برخی روایات حکایت از آوردن امری یا کتابی جدید توسط حضرت دارد، آیا آن حضرت بر همان دین جد خود عمل می کنند؟ چطور و چگونه؟ ... نیم نگاهی به روایاتی که در این طمینه وارد شده ایت، جکایت از این دارد كه وقتى امام مهدى عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور كند، مردم را «به امر جدید» و یا «كتاب جدید» دعوت خواهد كرد؛ از جمله آن روایت‌‌ها می توان به روایتى از امام صادق علیه‌‌السلام اشاره کرد که حضرت فرموده است: « وقتى مهدی ما ظهور كند، به امر جدیدى مردم را دعوت خواهند كرد، همانطور كه پیامبر اكرم صلّى ‌‌اللَّه ‌‌علیه‌‌ و آله مردم را پس از بعثت به امر و آیین جدیدى فرا مى‌‌ خوانند».1 از سوی دیگر بر اساس اعتقادات همه مسلمانان، دین اسلام آخرین دین الهى و كتاب قرآن آخرین كتاب وحى است كه به بشر نازل شده است. همچنین در تعداد زیادى از روایات نیز تصریح شده است که امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مردم را به اطاعت كامل از دین اسلام و احكام حیات بخش آن دعوت خواهد كرد؛ همچنانکه رسول خدا صلّى اللَّه ‌‌علیه ‌‌و آله چنین روایت شده است که حضرت فرمود: « مهدی از فرزندان من است. اسم او اسم من و كنیه او كنیه من و خوى و رفتار او همانند سیره و رفتار من است، مردم را بر اطاعت از احكام دین من فرا مى‌‌ خواند و آن ها را به رعایت دستورات قرآن دعوت مى ‌‌كند».2 حال با چنین شرایطی برای روشن شدن حقیقت امر، باید به این گونه روایات نگاهی دقیق تر انداخت. بررسی این روایات روشنگر آن است كه هدف امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ترویج و حاكمیت بخشیدن به احكام اسلام و تجدید عظمت آن است؛ زیرا موضوع آوردن یا مطرح كردن آیین جدید به‌‌ غیر از اسلام به دلالت آیات صریح قرآن و روایات متواتر اهل بیت علیهم‌‌السلام منتفى است. امّا شاید این سؤال پیش بیاید که چرا از عملكرد امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به ‌‌عنوان امر جدید یاد مى ‌‌شود؟ علت آن را شاید بتوان این گونه بیان کرد كه در طول تاریخ ـ به‌‌ ویژه در دوران غیبت ـ در اثر كوتاهى و غفلت یا جهل و نادانى مردم، بدعت ‌‌هاى زیادى در دین ایجاد مى‌‌ شود و مردم به جهت منافع زودگذر دنیوى خود، به خیال اینكه عدول از احكام الهى آن ها را زودتر و یا راحت‌‌ تر به آن اهداف مى ‌‌رساند، بسیارى از احكام قرآن و اسلام را نادیده مى انگارند و یا آن ها را بنا بر امیال خود تفسیر و تأویل مى کنند. در چنین شرایطی است که اسلام واقعى و احکام حقیقی اش به فراموشى سپرده مى ‌‌شود. بنابراین وقتى امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور مى‌‌ كند، بدون توجه به میل و خواست مردم احكام خداوند را به همان صورت كه صادر شده است، به اجرا درمى ‌‌آورد. روشن است که این كار در نظر مردمى كه خیلى از این احكام را به كنار نهاده بودند یا آن ها را به گونه‌‌ اى دیگر معنى مى ‌‌كردند، دارای تازگى خواهد بود و با اسلام مصطلح و رایج در عرف آنها فرق خواهد داشت؛ از همین روست که با خود فکر می کنند آن حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف به اسلامى غیر از آن اسلامى كه آن ها مى ‌‌شناسند، دعوت مى ‌‌كند. در حقیقت چون مردم در آن زمان بسیاری از اركان مهم و اساسى اسلام را رها می کنند و به ظواهر آن اكتفاء می نمایند و به طور کلی اسلام را در نماز و روزه و... خلاصه می کنند، با دیدن اینكه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در تمام زمینه ها احكام خاصى را رعایت می کند كه ریشه ‌‌هاى وابستگى به دیگران و تأثیرپذیرى از فرهنگ بیگانگان را قطع مى ‌‌كند و هر گونه ظلم و ستم و امتیاز طلبى ‌‌هاى نادرست اجتماعى را از متولیان دروغین امور سلب مى ‌‌كند و بر اجرای این احکام نیز پافشارى مى ‌‌نماید، درحالی كه آن ها این امور را تا كنون به اسم قوانین اسلامى ایجاد و رواج داده بودند، بدیهى است كه با مشاهده چنین وضعى حتى برخى از متولیان مراكز مذهبى و فرهنگى نیز به مقابله با آن حضرت بر می خیزند؛ زیرا كه هم مضمون دعوت آن حضرت را به ضرر موقعیت خویش مى ‌‌بینند و هم آن ها را مخالف با آنچه كه تا آن روز به اسم اسلام مى‌‌ شناختند، ارزیابى مى‌‌ كنند. امام صادق علیه‌‌السلام در روایتى به این حقیقت اینگ چنین اشاره مى‌‌ كند: « وقتى كه مهدی ما قیام كند، مردم را به اسلام جدید (واقعى) دعوت خواهد كرد و آن ها را به‌‌سوى احكامى كه كهنه به ‌‌نظر مى ‌‌رسند و عموم مردم از آن دور افتاده ‌‌اند، هدایت خواهد نمود».3 بر همین اساس است که در روایات به آوردن امر یا کتابی جدید توسط حضرت اشاره شده است. با چنین شرایطی شاید بتوان گفت یكى از حكمت ‌‌هاى اصلى نامیده شدن امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به «مهدى»، آن است كه آن حضرت مردم را به آنچه كه از آن دور شده ‌‌اند، یعنى احكام واقعى اسلام هدایت خواهد كرد.

مهدويّت و نابودي و محو جاهليّت

يكي از جلوه‌هاي زيباي ظهور و ايجاد حكومت جهاني امام مهدي(عج)، نابودي و محو جاهليّت و تاريكي‌هاي وحشتزاي ناداني و سفاهت بشر است. جاهليّت و بي‌خردي‌اي كه در طول قرون و اعصار، گاهي به نام علم و عقلانيّت، مقام والاي انساني را از اوج ملكوت به حضيض پست‌ترين مراتب حيواني كشانده است.

بر اساس بشارت‌هاي قرآن و معصومان(ع) آن حجّت حق جلوه‌گري مي‌كند تا زشت‌ترين جلوه‌هاي ناداني و سفاهت قرون و اعصار را در هم شكند و با جلوة نوراني خويش، دنيايي پر از علم و عقل، حكمت، صفا و صميميّت به وجود آورد.

ادامه نوشته

پاداش دینداری در عصر غیبت

شیعه و سنی ازپیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نقل کرده اند که : مَن ماتَ وَ لَم یَعرف اِمام زَمانِهِ ماتَ میتَهً جاهِلیه
« آنکه بمیرد و حال آنکه امام زمان خویش را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است.» 1
یعنی هیچ بهره ای از اسلام نبرده و کافر از دنیا رفته است. از آنجا که این سخن در مواقع و موارد مختلف بیان شده و توسط افراد مختلف نفل شده است، الفاظ گوناگونی از این حدیث شریف و مهم، اما با همان مضمون و معنایی که ذکر کردیم نقل شده است.
سُلَیم بن قیس، یکی از یاران فرزانه حضرت علی علیه السلام نقل می کند که: به امیرالمؤمنین علی علیه السلام عرض کردم کمترین چیزی که به آن آدمی گمراه می شود، چیست؟

ادامه نوشته

سومین جشنواره ســــراســـــری وبلاگ های دینی تبیان زنجان

سومین جشنواره ســــراســـــری وبلاگ های دینی تبیان زنجان شروع شد

تمامی وبلاگ نویسان دینی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

لینک شرکت در جشنواره: http://tebyan-zn.ir/weblog/

دعوت به فهم نشانه های ظهور

يا قائم آل محمد امام زمان (عليه السلام) جهان در انتظار توست
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:

هر کس بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

این حدیث از جمله احادیث صحیح و متواتر و حتمی به شمار می‌رود که تمامی فرقه‌های اسلامی، صحت آن‌را پذیرفته‌اند...
در دعایی که از امام صادق(علیه السلام) روایت شده، آمده است:
خداوندا خودت را به من بشناسان، زیرا اگر خودت را به من نشناسانی، رسول و فرستاده‌ات را نمی‌شناسم. خداوندا، فرستاده‌ات را به من بشناسان چه اگر فرستاده‌ات را به من نشناسانی، حجت تو را نخواهم شناخت، خداوندا حجتت را به من بشناسان و اگر حجتت را به من نشناسانی، بی‌شک در دین خود گمراه خواهم شد.

ما از این دعا، ضرورت شناخت امام زمان(علیه السلام) را درک می‌کنیم. رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و امامان اطهار(علیهم السلام)، همگی ما را تشویق به ضرورت شناسایی امام زمان(علیه السلام) در هر وقت و زمانی می‌کنند. در این جا این سؤال پیش‌می‌آید که آیا تنها دانستن نام و نسبت ایشان کفایت می‌کند؟ آیا دانستن تاریخ ولادت و مکان رشد ایشان و ... برای ما کافی است؟
از این‌جا اهمیت فرهنگ مهدویت و تمام زیرمجموعه‌ها، فصل‌ها، اسباب، انگیزه‌ها، مقتضیات، تاریخ، شاخه‌ها و نشانه‌های آن را، در تمامی ابعاد، چه از نظر عقیدتی و اصولی و چه فکری و فرهنگی، یا سیاسی و اجتماعی حس می‌کنیم. از همین رو برداشتن نقاب و حجاب نشانه‌های ظهور و چشم‌داشت به آن روز موعود، ضرورت دارد تا بدین وسیله مؤمنان در کوران رویدادهای بزرگ و فتنه‌های کشنده، دقت، احتیاط و دوراندیشی داشته باشند. با گذر روزها و شدت یافتن حوادث، نشانه‌های ظهور جایگاه مهمی در فرهنگ اسلامی پیدا کرده‌اند و به همین جهت است که امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
بی‌شک پیش از (ظهور) نشانه‌هایی از جانب خداوند بلند مرتبه و بزرگ برای مؤمنان خواهد بود.

با تأمل در نشانه‌های ظهور متوجه می‌شویم که آن‌ها در جهت دو هدف و امر مهم بیان شده است:
1. هشدار و آگاهی مؤمنان، درباره رویدادها و فتنه‌های کشنده و پرچم‌های گمراهی و کج‌روی در تمامی عرصه‌ها در آینده و بر حذر داشتن از پیروی از این جریان‌ها؛
2. نوید دادن به مؤمنان به این که پیش از ظهور پرچم‌هایی قیام خواهند کرد که به حق دعوت و در این راه تلاش می‌کنند، و تآکید بر واجب بودن گردآمدن به دور آن‌ پرچم‌ها و یاری دادن آن‌ها.
در چارچوب این دو مسئله، اثرات تربیتی فرهنگ مهدویت و نشانه‌های ظهور امتداد یافته، و این خود راز توجه فراوان اهل بیت(علیهم السلام) را به این مسئله و کثرت روایاتی را که از ایشان در این مورد نقل شده، روشن می‌سازد، زیرا آنان در مقام معلمان فکری مردم، برای حفاظت آن‌ها در مقابل عوامل گمراهی و کج‌روی، و هدایت آن‌ها به سوی راه حق و هدایت می‌باشند. این‌جا یک نمونه را ذکر می‌کنیم:
امام صادق(علیه السلام) به هشام بن سالم در مورد «ندای آسمانی» در ماه مبارک رمضان (یکی از نشانه‌های حتمی) فرمودند:
«دو صیحه (ندا) خواهد بود، یک صیحه در اول شب و یک دیگری در آخر شب. پس عرض کردم: این چگونه خواهد بود؟ ایشان فرمودند: یک صیحه از آسمان خواهد بود (جبرئیل) و دیگری از جانب ابلیس. عرض کردم: چطور می‌شود این دو صیحه را از هم باز شناخت ؟ فرمودند: کسی که پیش از آن که اتفاق بیفتد، در مورد آن شنیده باشد، آن را می‌شناسد.

به همین جهت باید بر ضرورت گشودن درها به روی فرهنگ مهدویت و ضرورت فهم نشانه‌های ظهور پیش از وقوع آن‌ها به خاطر اهمیت تربیتی آن و نگهداری مردم از عوامل کج‌روی و تشخیص حق از باطل و هدایت از گمراهی در زمان غیبت، تأکید داشت.


منبع : www.hawzah.net

دانلود کلیپ صوتی






دانلود کلیپ صوتی سخنان آیت الله ناصری از پرسش و پاسخهای ایشان از آیت الله بهجت در مورد ظهور امام زمان(عج) 

حجم 396 کیلوبایت

ما هم اومدیم تا شاید بتونیم کاری کنیم. اگر هم کاری نتونستیم بکنیم، حداقل اسممون رو تو لیست کسایی که می خواستن تو این راه کاری انجام بدن و نتونستن بنویسن.


یک قطعه سخنرانی تاثیر گذار از استاد دانشمند درباره امام زمان (عج) شنیدم که همون رو براتون میزارم

استاد دانشمند

دانلود فایل صوتی با حجم 4.94 مگابایت

لینک مستقیم

ضرورت شناسي طرح مباحث مهدويت

 مهدويت در اصطلاح به سري مباحثي گفته ميشود كه پيرامون احوال حضرت مهدي(عج) ، شامل تولد ، غيبت و ظهور ، حكومت ، اتفاقات و وقايع مصادف يا بعد از آنها مي باشد و با نگاهي كلي تر و برون ديني شامل نگاه منجي گرايه و آخرالزماني بشري به مقطع پايان تاريخ مي باشد كه اعم از نگاه اسلامي به آخرالزمان يا نگاه اديان و مكاتب ديگر به آن و اتفاقات اين دوران است.
ادامه نوشته

جاهليّت دوم و جهالت ملك‌داران

دعوت امام مهدي(ع) بسيار شبيه دعوت جدّ ايشان، حضرت محمّد مصطفي(ص) مي‌باشد و بديهي است كه دعوت محمّدي در عصر جاهليّت اوّل، ظهور و تداوم يافت و منطقة دعوت اسلام داراي اوضاع سياسي با مشخّصات و خصوصيّات و ويژگي‌هايي بود كه آن را از غير خود، كاملاً متمايز مي‌نمود و داراي احكام جاهلي بود.

به ناگزير دعوت امام مهدي(ع) نيز در اوضاع سياسي مشابه با صدر اسلام ظهور و بروز پيدا خواهد كرد و عادات و تقليدهاي جاهلي بر آن حاكم خواهد شد و اختلافي با جاهليّت اوّل به جز در شكل ندارد، ولي به لحاظ مضمون يكي است. اين چيزي است كه ما قصد داريم در تقابل بين مظاهر سياسي در دو جاهليّت اوّل و دوم و آنچه در گذشته و حال از آن انعكاس يافته، روشن نماييم.
ادامه نوشته

کلیپ امام مظلوم

کلیپ امام مظلوم کلیپ امام مظلوم
گزیده ای از سخنان استاد محمد شجاعی درباره مظلومیت امام عصر
به جهت در یافت فایل تصویری از لینک دانلود استفاده نمائید.

Imageلینک دانلود (1.5 مگابایت)

کلیپ، مسئولیت ما در قبال امام عصر


مسئولیت ما در قبال امام زمان گزیده ای از سخنان استاد محمد شجاعی درباره مسئولیت ما در قبال امام عصر (عج)
به جهت دریافت از لینک دانلود استفاده نمائید .



Imageلینک دانلود (1 مگابایت)

 

آسيب شناسي فرهنگ مهدوي در عصر جهاني شدن ن.زينب متقي زاده

پديده جهاني شدن با ايجاد دگرگوني در ابعاد مختلف زندگي ـ به ويژه بعد فرهنگي جوامع ـ مسأله‌اي است که خواه نا خواه ذهن تحليلگران اجتماعي را به خويش مشغول كرده است. بر اين اساس، بيشترين دلمشغولي تحليلگران، متمرکز بر آسيب‌هاي فرهنگي‌اي است که جهاني شدن در جوامع ايجاد مي‌كند.

با اين وصف، نگارنده بر آن است كه به بررسي آسيب‌هايي بپردازد که جهاني شدن مي‌تواند براي فرهنگ مهدوي ايجاد مي‌كند، لذا با بررسي پيامد‌هاي جهاني شدن در عرصه فرهنگي، آن را در چالش با فرهنگ مهدوي دانسته و معتقد است از آن جا که در شرايط کنوني، اين جريان‌هاي مدرنيستي و پست مدرنيستي هستند که جهاني شدن را مديريت و رهبري مي‌كنند، لذا گسترش دهندۀ باورها، ارزش ها، هنجارها و نماد‌هايي هستند که غالباً در تقابل با فرهنگ مهدويت بوده و بنابراين ويژگي‌هايي چون جهان شمولي، ديني بودن و آرمان شهري بودن آن و همچنين کارکردهاي اين فرهنگ را با چالش جدي روبه رو مي‌كنند.
ادامه نوشته

نگرشي در روايات سيدحسني ن. نجم الدين طبسي

در بين احاديث مهدويت، تعدادي از روايات به بحث علائم ظهور اختصاص دارد كه بخشي از اين روايات، به بحث «حسني» پرداخته است.

بيشتر رواياتي كه درباره «حسني» وارده شده، ضعيف است و برخي نيز از نظر متن دچار اشكالند ؛ لذا آنچه مي‌توان از مجموع اين روايات به دست آورد، اين است كه وجود و خروج شخصي به نام حسني از جمله علائم ظهور است؛ اما ديگر ويژگي‌ها و خصوصيات وي با توجه به ضعف روايات، قابل اعتماد نيست. اين پژوهش بخشي از سلسله مباحث خارج مهدويّت است كه در مركز تخصصي مهدويّت توسط استاد نجم‌الدين طبسي تدريس شده و پس از بازنگري براي استفاده عموم، در اختيار فصلنامه قرار گرفته شد.
ادامه نوشته

مستند تصویری بازیهای رایانه ایی آخرالزمان

مستند بازیهای رایانه ای و آخرالزمان کاری از موسسه موعود

کلیپ تصویری با فرمت ۳gp , با حجم ۱۷٫۵ مگابایت

لینک دانلود مستقیم

يهوديان و نقش آنان در دوران ظهور ن: محمد جواد رمضاني

يهوديان و نقش آنان در دوران ظهور
در بررسي پيرامون نقش يهوديان در آخرالزمان و عصر ظهور حضرت مهدي (علیه السّلام)، تنها آيه هاي نخستين سوره بني اسرائيل مي تواند براي تعیين ِِيک استراتژِِي و شناخت خط مشِِي کافِِي باشد، ‌زيرا اين آيات در عين خلاصه بودن،‌ وحي الهي بوده و به گونه اي رسا و گويا، شمه اي از تاريخ و سرگذشت آنها را بيان كرده است و به نحو معجزه آسا و با دقت، آينده آنها را روشن مي سازد. علاوه بر اين آيه ها و آيات ديگر، تعدادي روايات وجود دارد كه پاره اي از آنها مربوط به تفسير آيات، و برخي ديگر پيرامون وضع يهوديان در عصر ظهور و انقلاب حضرت مهدي (علیه السّلام) مي باشد، كه پس از تفسير آيات به بيان آنها مي پردازيم.
« منزه و پاك است آن كه يك شب، بنده اش را به سفر شبانه برد از مسجد الحرام به مسجد اقصي كه مبارك گردانيم (بركت داديم) پيرامونش را تا از نشانه هاي خود به او نشان دهيم بدرستي كه او شنوا و بيناست. و به موسي تورات را داده و او را هدايت گر فرزندان يعقوب (بني اسرائيل) گردانيديم، كه غير از من سرپرستي را نپذيرد. فرزندان كسي را كه با نوح حمل نموديم،‌كه او بنده اي شكرگزار بود.» «ما در تورات حكم در انقراض بني اسرائيل نموديم زيرا شما (بني اسرائيل) در زمين دوبار فساد نموديد و بر ديگران فخر و بزرگي بسيار خواهيد نمود.» (سوره اسراء آِِيات اول تا هشتم)
ادامه نوشته

نيم نگاهي به انديشه مهدويت در جريان انقلاب اسلامي ن: محمد جواد رمضاني

مقدمه:
همزمان با رشد و گسترش انديشه مهدويت در فضاي پيروزي انقلاب اسلامي ايران، اين مسئله مطرح شد که خط سبزي که شيعيان در باورداشت ها و اعتقادات مذهبي خود دارند، چگونه توانسته است هدايت جرياني را عهده دار شود که به عنوان سمبل عدالت طلبي و اسلام گرايي در مقابل جهان غرب و مکاتب غربي ايستادگي کند. با نگاهي به سير جريان هاي مختلف علمي، فکري، عقيدتي و ديني در ميان قشرهاي مختلف مردم و با محور قرار دادن ديدگاه ها و انديشه هاي حضرت امام خميني(ره) سعي داريم تا فضاي انقلاب اسلامي را از منظر مهدويت بازشناسي کنيم. در اين مسير آنچه اهميت پيدا مي کند رويکرد ها است که در جريان شناسي اين تحولات سعي داريم با نگاهي راهبردي و با نگرش موعودگرايي مسئله را تبيين نماييم.

ادامه نوشته

نهال عاشورا در عصر ظهور به ثمر می نشیند

نهال عاشورا در عصر ظهور به ثمر می نشیند  
نهال عاشورا در عصر ظهور به ثمر می نشیند وياران وفادار و فداكار امام حسين(علیه السلام) الگوي حسينى ‌بودن و زينبى ‌ماندن را به منتظران واقعى عرضه مي‌ کند.
جريان امامت و ولايت ائمة اطهار عليهم السلام جداى از يك‌ ديگر نبوده، بلكه متناسب با شرایط و مقتضيات زمان، جلوه‌هاى گوناگوني به خود گرفته است. اين جريان گاه در قيام سرخ گاه در نهضت فرهنگى و علمي، گاه در لباس اسارت و گاه در تبعيد و هجرت، متبلور شده است؛ اما از آن‌جا که تمامي معصومين، يک نور واحد هستند (خَلَقَكُمُ اللَّهُ أَنْوَارا[1])، هدف واحدي را نيز دنبال مى‌کنند.
حفظ مكتب، هدايت امت، تبيين و اجراى حق و عدل و نيز ستيز با باطل، هدف مشترک تمام امامان عليهم السلام بود که هم‌چون رودخانه‌اى كه در مسير خود، پيچ و تاب خاصى مى‌يابد، در هر زمان به شکلي بروز يافت تا همگان را حيات بخشد و سرانجام به اقيانوس حاكميت عدل و امن الهى در زمان حضرت ولي‌عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف بيانجامد.
ليكن در اين ميان، پيوستگى و ارتباط ميان قيام امام حسين عليه السلام و انقلاب حضرت مهدى عجل الله تعالي فرجه الشريف، نمود بيشتري دارد. گويا نهضت نينوا، نهال و بذرى بود كه در روز عاشورا كاشته شد تا در گذر زمان، رشد کند و در عصر ظهور، به ثمر بنشيند. در عصري که همة پيامبران و امامان عليه السلام، در انتظار فرا رسيدن آن بوده‌اند؛ عصري که در آن، وعده‌هاى الهي بر حكومت جهاني حق و عدل[2] ، تحقق مي‌يابند و آية استخلاف[3] عينيت پيدا مي‌کند.
ادامه نوشته